Objekt vznikl komplexní přestavbou původního kulturního domu, který byl vybudován na přelomu 50. a 60 let ve stylu socialistického realizmu. Architekt Dalibor Borák, autor architektonického řešení přestavby, ohodnotil původní objekt jako kvalitní a dle toho k celé rekonstrukci také přistoupil. Jeho citlivý přístup k původnímu dílu se projevuje jak v jednotlivostech (umělecká díla a plastiky), tak v dispozičních zákonitostech.
![](https://aveton.cz/wp-content/uploads/2022/06/DSC05971-1024x683.jpg)
V rámcově stejné dispozici zůstaly i dva sály, kterým byla z hlediska akustiky věnována největší pozornost. Tento objekt opravdu slouží jako kulturní centrum v pravém smyslu toho slova, protože zde mimo již zmíněných sálů s odpovídajícím zázemím naleznete ještě knihovnu, kavárnu, zázemí pro seniory, hernu, tiskové centrum a další.
![](https://aveton.cz/wp-content/uploads/2022/06/DSC06017-1-1024x683.jpg)
Právě z důvodu celkové víceúčelovosti celého objektu byla i akustika obou sálů projekčně řešena jako víceúčelová. Ve velkém sálu probíhají koncerty akustické i ozvučené, rovněž divadelní představení, přednášky a další různorodá kulturní činnost. Právě těmto požadavkům je přizpůsobena prostorová akustika. Komplexním způsobem byl vyřešen akustický podhled sálu, který je celý sádrokartonový, ale kombinuje v sobě hned několik akustických funkcí. Perforované části slouží jako širokopásmové absorbéry, části se štěrbinami jsou nízkofrekvenčními rezonátory a hladké jednolité plochy fungují jako akustické odrazné plochy, neboli reflektory.
![](https://aveton.cz/wp-content/uploads/2022/06/DSC05973-1024x683.jpg)
Navíc je podhled pro zlepšení celkové distribuce zvukové energie v podélném směru profilován. Kromě multifunkční akustiky je v podhledu integrována i celá řada technologickým prvků (koncové prvky vzduchotechniky, svítidla, projekční plátno, trussy pro scénické osvětlením, atd.). Koordinačně se tedy jednalo o opravdovou výzvu. Pod bočními galeriemi je natažena pnutá akustická textilie, která mimo jiné lokálně snižuje hlučnost v tomto sníženém prostoru a jejíž bezespáré provedení dobře ladí s čistým pojetím interiéru. Poslední akustickou plochou jsou bílé, svisle drážkované akustické obklady z materiálu na bázi dřeva, které se nacházejí na plochách mezi dveřmi na bočních a zadní stěně. Kromě akustických prvků v hlavním sále zaujmou dvě rozměrné dřevěné plastiky umístěné symetricky na čelní stěně vedle portálového otvoru.
![](https://aveton.cz/wp-content/uploads/2022/06/DSC05988-1024x683.jpg)
Malý sál je komorní scénou pro menší počet diváků. Prostorová akustika je rovněž tvořena funkčně kombinovanými plochami sádrokartonového podhledu. Perforovaný sádrokarton se dále nachází i na zadní stěně. Na pravé boční stěně jsou pro zamezení vzniku třepotavé ozvěny aplikovány akustické panely na bázi minerální vlny.
![](https://aveton.cz/wp-content/uploads/2022/06/DSC05843-1024x683.jpg)
Této zdařilé a odvážné investici do kultury města Klášterce nad Ohří přejeme hodně života a návštěvníkům mnoho nevšedních kulturních zážitků. Věříme, že naše akustické řešení pro obojí zajistí ty nejlepší podmínky.